tirsdag 30. mars 2010

Sunshine kindergarden.

Så var det tid for å begynne i ny barnehage. Min andre barnehage heter ”Sunshine english medium kindergarden”. Er veldig interessant å være i en barnehage der man kan kommunisere med barna, så og si alle barna er gode i engelsk. Det blir en helt annen måte å jobbe på når man kan prate sammen og føre lengre samtaler. Her har de mange flere midler, og man merker godt at denne barnehagen ligger på andre siden av "sentrum". Denne barnehagen er mer preget av en skolsk måte å drives på. De har halve dagen med undervisning inne, med ulike temaer fra uke til uke og er ute resten av dagen

Ikke alle navnene er like lett å lære seg, er flere navn på lokalspråk i denne barnehagen, men det er flere av barna som har to navn, et på eget språk og et på engelsk.
Lærerne har sin egne disiplineringsmetoder. Her måtte barna stå på et ben fordi de lekte inne, helt frem til læreren sa de kunne gå ut. Barna stiller seg raskt opp med en gang det er et kamera til stede, smiler og viser seg frem på sitt beste. De blir helt ville med en gang jeg tar frem kameraet og prøver for harde livet å stå først. Men jeg må si jeg savner den andre barnehagen litt, så må få besøkt den en gang eller to før jeg drar hjem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar